HOW TO REGISTER A PROPERTY?

     HOW TO REGISTER A PROPERTY?


STEP-1 :- PREPARATION 


  • Complete payment to seller as per agreement to sell.
  • No dues on property like loan,taxes,society dues etc.
  • Property can be transferred legally only by executing a Registered deed and payment of stamp duty.
STEP-2 :- CALCULATION OF STAMP DUTY

  • Property Value - Maximum of Actual Value or Circle rate 
  • Stamp duty - 3-10% of property value 
  • Registration charges - 1% of property value 
STEP-3 :- PAYMENT OF STAMP DUTY

  • Purchase Stamp paper of required value from the authorized stamp vendors in your area.
  • Sale deed is printed on these stamp papers.
  • Print sale deed on plain paper.
  • Pay stamp duty at bank with cash or demand draft.
  • Bank attests the sale deed with the stamp mentioning the paid stamp duty value.




STEP-1: - भुगतान
बेचने के लिए समझौते के अनुसार विक्रेता को पूरा भुगतान।
संपत्ति पर कोई बकाया नहीं है जैसे ऋण, कर, समाज बकाया आदि।
संपत्ति को केवल एक पंजीकृत विलेख निष्पादित करके और स्टांप शुल्क का भुगतान करके कानूनी रूप से स्थानांतरित किया जा सकता है।

STEP-2: - STAMP DUTY का कैलकुलेशन
संपत्ति मूल्य - वास्तविक मूल्य या सर्कल दर की अधिकतम
स्टैंप ड्यूटी - संपत्ति के मूल्य का 3-10%
पंजीकरण शुल्क - संपत्ति मूल्य का 1%


STEP-3: - STAMP DUTY का भुगतान
अपने क्षेत्र में अधिकृत स्टांप विक्रेताओं से आवश्यक मूल्य का स्टाम्प पेपर खरीदें।
इन स्टांप पेपर पर सेल डीड छपी होती है।
सादे कागज पर प्रिंट बिक्री विलेख।
नकद या डिमांड ड्राफ्ट के साथ बैंक में स्टैंप ड्यूटी का भुगतान करें।
बैंक स्टांप के साथ विक्रय विलेख का भुगतान किए गए स्टैम्प ड्यूटी मूल्य का उल्लेख करता है।

Popular posts from this blog

MASTER FILE

commencement certificate

JANTRI RATE